نامه های تبلیغاتی و بازاریابی

خیلی ازمردم از امکاناتی که به سادگی پیرامون شان وجود دارد، استفاده نمی کنند، درصورتی که با آموزش و استفاده صحیح از آن امکانات، براحتی می توانند در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنند و همچنین کیفیت کار را بالا ببرند، دراین مجموعه یادداشت ها سعی براین است که شما را با امکانات رایانه ای روی میزتان در زمینه تبلیغات و بازاریابی آشنا کنیم.

اکثرشما با نرم افزار های MS Office آشنا هستید، مجموعه ای که شامل،

 Front Page ؛Access ؛ PowerPoint؛ outlook ؛ Word؛ Excel؛ است، دراین مجموعه امکاناتی وجود دارد که می توان از آن برای امور تبلیغاتی بهره برد، به عنوان مثال، اگر بخواهیم یکسری نامه با محتویات یکسان برای مشتریان تهیه کنیم که در هرنامه مشخصات هر مشتری به صورت خاص نوشته شده باشد  و در واقع قسمت هایی از متن نامه مانند اسم شرکت و مدیرعامل و ... در هر نامه تغییرکند، این امکان با استفاده از word و یک جدول اطلاعاتی در office انجام پذیراست، برای این کار جدول اطلاعاتی را تهیه کرده و سپس درنرم افزارworld از منوی Tools و زیرمنوی Letters؛ Mailings دستور Mail Merge Wizard  را اجرا می کنیم، نخست نوع نامه را تعیین و تنظیم متن نامه را مشخص کرده و درگام بعدی جدول اطلاعاتی را معین کرده و متن نامه را مشخص کرده و درگام بعدی جدول اطلاعاتی را معین کرده و متن نامه و متغیرهایش را مشخص می کنیم، سپس نامه را بررسی می کنیم و در نهایت می توان با زدن یک دکمه نامه های فراوان را برای ارسال آماده کرد.